Mais ataques! Governo Dilma sufoca população com aumento de impostos

Depois de editar as medidas provisórias 664 e 665, com cortes no seguro-desemprego, auxílio-doença, PIS e pensões, o governo Dilma Rousseff (PT) decidiu engrossar a carga de impostos que afeta a população. É mais uma péssima notícia para os trabalhadores e aposentados brasileiros.

Nesta segunda (19), o ministro da Fazenda, Joaquim Levy, anunciou a elevação do PIS e da Cofins sobre os combustíveis e o retorno da Cide. O aumento conjunto dos tributos corresponderá a R$ 0,22 por litro da gasolina e R$ 0,15 por litro do diesel, valores que a Petrobras já anunciou que repassará integralmente aos consumidores.

O ministro de Dilma anunciou também os aumentos do IPI sobre os atacadistas de cosméticos, do PIS e da Cofins sobre os produtos importados e do IOF no crédito para pessoas físicas.

Se não bastasse, a presidente Dilma vetou, nesta terça-feira (20), o texto aprovado pelo Congresso Nacional que corrigia em 6,5% a tabela do Imposto de Renda das Pessoas Físicas.

A medida aliviaria a tributação dos salários e aposentadorias, ao utilizar um índice mais compatível com a inflação do ano passado, de 6,41%. Na prática, com o veto, Dilma novamente retira dinheiro do bolso dos brasileiros. Isso acontece porque os trabalhadores que conseguem aumentos nos salários, mesmo que seja apenas a correção da inflação, passam a pagar alíquotas mais altas do Imposto de Renda.

O Planalto deverá promover uma correção de apenas 4,5% na tabela, correspondente à meta oficial de inflação – que, por sinal, é descumprida desde 2010.

Mobilizações

Os próximos dias deverão ser de mobilizações contra os ataques do governo Dilma. Nesta quarta (21), um Seminário realizado por sindicatos da região, na Câmara Municipal, discutirá os efeitos das medidas que reduzem direitos trabalhistas e previdenciários. O evento também preparará os protestos do dia 28, data em que as centrais sindicais estão convocando manifestações em todo o país.

Já no dia 25, aposentados e pensionistas – que receberam do governo Dilma este ano um reajuste abaixo da inflação oficial – fazem um ato em Aparecida (SP), durante as comemorações do Dia Nacional do Aposentado.

Fonte: A Voz do Aposentado

1. 890077 428260Hi there, just became aware of your weblog by means of Google, and discovered that its truly informative. Ill be grateful in case you continue this in future. Lots of men and women will benefit from your writing. Cheers! 346060

2. The essay used as an example was written entirely by me, using a method from https://writemyessay.nyc/. I’m not going to link the essay, because plagiarism is bad. If you hate Heart of Darkness and can’t imagine the agony of writing an essay on it, my sympathies are entire with you, and no matter how much you hate it, I probably hated it more. Good luck and God bless.

3. With a little help from our friends over at Bragg’s, we’ve http://ladydahmer.com/ learned all about apple cider vinegar shot benefits and how exactly to consume them (spoiler, it’s not as a shot). Keep reading for all the details and an actually tasty apple cider vinegar shot recipe.

4. 688526 60880Informative Site Hello guys here are some links that contains details which you could locate valuable yourselves. It is Worth Checking out. 435410

5. 784926 258978Hey, you used to write outstanding, but the last couple of posts have been kinda boringK I miss your super writings. Past couple of posts are just a little out of track! come on! 114860

6. dwbet88 bisa dimainkan dengan orang-orang dari seluruh dunia! Jika Anda tidak senang bepergian jauh, Anda masih memiliki kesempatan buat bermain dengan orang lain asal aneka macam negara tanpa beranjak sedikit pun. dominobet88 adalah permainan yg bekerja dengan baik menggunakan pemain pemula serta profesional.

7. I have been looking for articles on these topics for a long time. safetoto I don’t know how grateful you are for posting on this topic. Thank you for the numerous articles on this site, I will subscribe to those links in my bookmarks and visit them often. Have a nice day

8. 462790 897236Im so pleased to read this. This really is the kind of manual that needs to be given and not the accidental misinformation thats at the other blogs. Appreciate your sharing this very best doc. 255896

9. 310285 338913Currently actually do not stop eating because there is yet the decision which you will transform into. Function from your home us rrs often a fad for that who wants to earn cash yet still enough time requires most substantial occasions making use of children and kids goes for as the modern habit. attract abundance 984660

10. As I am looking at your writing, safetoto I regret being unable to do outdoor activities due to Corona 19, and I miss my old daily life. If you also miss the daily life of those days, would you please visit my site once? My site is a site where I post about photos and daily life when I was free.

11. 921244 430702Usually I do not read post on blogs, even so I would like to say that this write-up very forced me to look at and do so! Your writing taste has been surprised me. Thank you, quite wonderful post. 475193

12. 559170 455941Good day. Quite cool weblog!! Man .. Superb .. Wonderful .. Ill bookmark your web site and take the feeds additionallyI am glad to locate numerous beneficial information right here within the post. Thank you for sharing.. 865132

13. [url=https://over-the-counter-drug.com/#]over the counter yeast infection[/url] best over the counter nausea medicine

14. 895705 981278This web site can be a walk-by way of for all with the data you necessary about this and didnt know who to ask. Glimpse here, and also you will surely uncover it. 796835

15. Read information now. drug information and news for professionals and consumers.
    ivermectin
    safe and effective drugs are available. Get information now.