Fundação atrasa vale-alimentação; trabalhadores podem entrar em greve na segunda,2

Em severo descumprimento do Acordo Coletivo de Trabalho a Fundação de Apoio à UFPR atrasou o vale-alimentação. No início da manhã o movimento dos trabalhadores foi espontâneo em direção ao sindicato. Sem receber o benefício, inconformados com a situação, os trabalhadores se recusaram a desenvolver suas atividades. Em assembleia, aprovaram greve a partir de segunda, dia 2 de maio.

“A gente aqui é muito sensível, só que somos sensíveis até o ponto que não falta comida em casa”, reclamou Ednéia Pereira, que trabalha na Creche Pipa Encantada. De acordo com a 6ª cláusula do ACT os trabalhadores deveriam ter recebido ainda ontem o vale no valor de R$476. “A gente pode dizer não. O que a gente não pode é ser explorado todo dia e chegar em casa e não ter nada pra comer”, emendou Carmen Luiza Moreira, coordenadora geral do Sinditest.

Ontem, 28, em reunião do COUN o reitor Zaki Akel foi comunicado sobre o atraso no vale-alimentação, entretanto, declarou que não sabia. Os fundacionais convivem com constantes atrasos, salarial e de benefícios. Não bastasse tudo, tão grave quanto, o depósito do FGTS também tem deixado de ser realizado pela patronal.

Protesto

A categoria decidiu seguir em protesto até a direção do HC e a Reitoria para entregar o ofício comunicando a decisão pela greve. Os trabalhadores deram com a cara na porta na Reitoria, e foram impedidos de entrar.  Somente após a aparição inesperada do vice-reitor Rogério Mulinari uma comissão foi recebida.

O ofício foi protocolado em plena sessão do CEPE (Conselho de Ensino, Pesquisa e Extensão). Carmen Luiza Moreira reiterou a exposição feita ontem no COUN, sobre os atrasos nos pagamentos e no FGTS, e avisou que as assembleias permanentes para prevenir atrasos vão continuar. “É muito triste a gente chegar na frente de uma autoridade da universidade e ela dizer que não sabia. É humilhante”, declarou.

Mulinari se comprometeu que ao longo do dia de hoje o depósito do vale-alimentação será feito. Caso isso não ocorra, a categoria mantém a decisão de paralisar as atividades a partir de segunda-feira.

Dando continuidade ao protesto, com o apoio do sindicato, a categoria fez um “marmitaço” de almoço em frente ao prédio.

Acesse AQUI as fotos do dia

Sobrecarga

Com a contratação de médicos, alguns ambulatórios foram abertos no HC, com isso a demanda pelo serviço administrativo aumentou, entretanto, o contingente de funcionários permanece o mesmo. O resultado é o aumento exaustivo de trabalho, denunciaram os trabalhadores durante a assembleia. “Estão aumentando os ambulatórios, mas não tem funcionário. Termino meu expediente e tem uma fila de pacientes esperando e não tem como deixar eles lá. É desgastante pra gente”, conta Patrícia Regina da Silva.

Adriana Possan
Assessoria de Comunicação do Sinditest-PR

1. Pingback: dapoxetine buy online india

2. This is the right webpage for everyone who hopes to understand this topic. You realize so much its almost tough to argue with you (not that I actually would want to…HaHa). You definitely put a fresh spin on a topic which has been written about for years. Great stuff, just wonderful!

3. Pingback: sildenafil 100mg dapoxetine 60mg

4. Hi, i read your blog from time to time and i own a similar one and i was just wondering if you get a lot of spam comments? If so how do you stop it, any plugin or anything you can advise? I get so much lately it’s driving me mad so any help is very much appreciated.

5. It’s the best time to make some plans for the long run and it is time to be happy. I’ve learn this put up and if I could I wish to recommend you some fascinating issues or tips. Maybe you could write subsequent articles relating to this article.

6. When I initially commented I clicked the “Notify me when new comments are added” checkbox and now each time a comment is added I get three emails with the same comment. Is there any way you can remove people from that service? Appreciate it!

7. Simply wish to say your article is as astonishing. The clearness in your post is just spectacular and i can assume you’re an expert on this subject. Well with your permission allow me to grab your feed to keep updated with forthcoming post.

8. I visited various blogs however the audio feature for audio songs existing at this site is genuinely superb. Greetings! Very helpful advice within this post! It is the little changes which will make the greatest changes.

9. I always emailed this website post page to all my friends, for the reason that if like to read it then my contacts will too.

10. I absolutely love your blog.. Excellent colors & theme. Did you develop this amazing site yourself? Please reply back as I’m trying to create my own personal site and would love to find out where you got this from or just what the theme is named. Cheers!

11. My husband and i were really glad that John managed to finish up his investigation from the ideas he grabbed in your web page. It’s not at all simplistic to just choose to be offering helpful tips that others have been selling. And we consider we have got the website owner to thank for this. All the explanations you made, the easy web site navigation, the relationships you assist to promote – it’s many remarkable, and it’s really making our son in addition to us believe that this topic is satisfying, and that’s unbelievably serious. Thanks for all!

12. Excellent beat ! I wish to apprentice while you amend your web site, how could i subscribe for a blog web site? The account aided me a acceptable deal. I had been tiny bit acquainted of this your broadcast provided bright clear concept.

13. Pingback: lancet hydroxychloroquine study

14. This is really interesting, You’re a very skilled blogger. I’ve joined your feed and look forward to seeking more of your fantastic post. Also, I’ve shared your website in my social networks!

15. Pingback: hydroxychloroquine tablets for covid 19

16. Fascinating blog! Is your theme custom made or did you download it from somewhere? A design like yours with a few simple adjustements would really make my blog jump out. Please let me know where you got your theme.

17. I don’t even know how I ended up here, but I thought this post was good. I do not know who you are but certainly you’re going to a famous blogger if you are not already 😉 Cheers!

18. Howdy I am so glad I found your weblog, I found you by mistake, while I was researching on Askjeeve , Regardless Now I’m here now and would love to announce thanks a lot for a marvelous write up. This is a entertaining blog page, I do not have work-time to go through it all at the moment but I have book-marked it, as soon as I have time and energy I may be straight back to review a lot more.