Comunidade da UFPR aponta para greve unificada

RU Central lotado, muitos olhos e ouvidos atentos ao movimento. Em assembleia comunitária de greve, técnicos, professores e estudantes se reuniram para discutir o ajuste fiscal do Governo Dilma (PT). Para os próximos passos, categorias apontam unificação da luta. Sara Granemann, docente da UFRJ, foi convidada para ventilar o debate.

a30

Sara compõe o Comando Local de Greve da UFRJ.

De sua investigação e experiência na Itália e Portugal Sara relatou o que tem acontecido há pelo menos 10 anos na educação pública daqueles países, principalmente nas carreiras técnicas: um enxugamento das categorias – e para isso interrupção de concursos públicos, instabilidade nos cargos, menores salários e aumento da jornada de trabalho. “Eles têm lá o Projeto Bolonha, que é mais ou menos o que tem sido para nós o REUNI”, afirma. Ela também criticou o investimento no FIES em detrimento de investimentos na educação pública.

Amanhã (12) terá início a greve dos docentes da UFPR, somando-se à paralisação dos TAE’s que já dura 76 dias. “O que está em jogo aqui é a condição de vida dos trabalhadores e dos estudantes, da educação e da saúde. Quando o governo fala em reduzir gastos públicos é de nós que ele está falando”, colocou Carla Cobalchini, do Sinditest. “A gente quer construir o Agosto Vermelho com os professores e estudantes ao nosso lado”.

a31

Carla: “Não tem previsão de recurso nas univrsidades porque ele foi roubado de nós”.

A Frente de Mobilização Estudantil do Paraná, composta por diversos coletivos, declarou apoio à greve dos servidores e dos professores. Na próxima terça (18) os estudantes farão assembleia para discutir sua entrada na greve. A estudante Amanda Coelho declarou que com os cortes de bolsas sofridos não há mais condições dos alunos manterem-se na universidade. Amanda questionou a postura do DCE da UFPR, dirigido atualmente pela UNE, e conclamou a entidade para construção da greve estudantil na instituição.

A UTFPR esteve presente com representantes de 11 dos 12 campi que estão em greve no momento. Ontem as aulas foram retomadas na instituição, mas os técnicos denunciam que por falta de verbas houve aula acontecendo nos canteiros de obra. “Ou nós unificamos, ou o governo nos impõe uma derrota. Nós trabalhadores e estudantes devemos apresentar uma pauta progressista para o país”, defendeu Weslei Trevisan, da UTFPR de Londrina. Os docentes da UTFPR discutirão nas próximas semanas a possibildiade de entrada na greve, segundo o sindicato da categoria.

a32

Dos 13 campi da UTFPR, em 12 os TAE`s estão em greve.

Amintas de Barros parada

A Assembleia Comunitária terminou na rua Amintas de Barros, que ladeia a reitoria da UFPR. A comunidade trancou a rua para chamar a atenção da população para a luta contra o ajuste fiscal de Dilma e pela valorização da universidade pública e dos trabalhadores em educação. Para o movimento a construção da greve geral é o caminho.

a33

Professores e técnicos do Instituto Federal do Paraná – campus de Paranaguá, iniciaram greve ontem e vieram para a assembleia declarar apoio ao movimento.

Hospital de Clínicas, um ano de EBSERH

Carla Cobalchini lembrou que há cerca de um ano, em agosto passado, o Conselho Universitário, comandado pelo reitor Zaki Akel, privatizou o Hospital de Clínicas com repressão policial, prisão arbitrária de um estudante e votação pelo telefone celular. “Depois de um ano não tem dinheiro novo, não tem servidor novo, falta material básico, o banco de sangue está emprestando equipamentos do Hemepar e tem cirurgia sendo cancelada, mas não é por causa da greve.” Carla denunciou o descaso com os trabalhadores fundacionais, que mais uma vez receberam férias e salário com atraso. Hoje no HC cerca de 300 trabalhadores e trabalhadores contratados pela terceirizada Hamirizi estão em greve por atraso de salário. “Temos aqui dentro da universidade uma prática de invisibilizar os trabalhadores terceirizados”, criticou Carla.

Confira no FACEBOOK do Sinditest todas as FOTOS da ASSEMBLEIA COMUNITÁRIA.

Por Adriana Possan
Fotos por Sandoval Matheus e Adriana Possan
Assessoria de COmunicação do Sinditest

2.256 Comentários

1. Pingback: free dating sites to find unwed pregnant women

2. Холостячка 2 сезон https://bit.ly/39ioLkW Смотреть онлайн шоу Холостячка 2 сезон на СТБ.
    Пост шоу можно смотреть тут. Холостячка стб 2 сезон 1-2 серия

3. Pingback: older gay dating websites

4. Pingback: find over 50 gay dating

5. Метод расстановок. Новые семейные расстановки. Системно-семейные расстановки. Семейное консультирование и психотерапия. Системные расстановки. Метод Берта Хеллингера. Расстановки. Системно-феноменологический подход. Метод Берта Хеллингера. Метод семейных расстановок по Берту Хеллингеру. Духовные расстановки. Новые семейные расстановки. Духовные расстановки. Растановки. Глубинные системные расстановки. Духовные расстановки. Метод системных семейных расстановок. Духовные расстановки.

Любовь должна быть включена в порядок. Порядок является предпосылкой любви. Это действует и в природе: дерево развивается согласно внутреннему порядку. Его нельзя изменить. Оно может развиваться только в рамках этого порядка. То же самое касается любви и межличностных отношений: они могут получить свое развитие только в рамках порядка. Этот порядок задан.
    Второй порядок состоит в том, что между партнерами должен быть баланс между «давать» и «брать». Если один вынужден давать больше, чем другой, это разрушает отношения. Партнерству необходим этот баланс.
    Одной из составляющих хороших взаимоотношений является баланс брать-давать. Это о том, что мы вкладываем примерно столько сил, времени, ресурсов, сколько получаем взамен. Когда мы получаем отклик от мира, от людей, у нас волшебным образом появляются силы и желание давать больше. Мы чувствуем себя нужными, счастливыми, в гармонии с собой и миром.

Но иногда этот баланс может нарушаться. Человек начинает или слишком много давать, или слишком много брать.

——
    Системно-феноменологический подход. Системные-расстановки. Расстановки. Системные расстановки. Структурные расстановки. Структурные расстановки. Расстановки. Духовные расстановки. Системные-расстановки. Глубинные системные расстановки. Bert Hellinger. Расстановки.
    ——
    Истощение накапливается незаметно, медленно, но оно неутомимо приводит к неким последствиям.

Когда человек даёт больше, чем получает, то со временем в нём накапливается неудовлетворённость всем происходящим: “Я стараюсь, а меня не ценят”, “Я же всё делаю для всех, а чувствую себя таким несчастным”, “Они не благодарны”, “Я последнюю рубаху отдам, а мне никто не поможет” и т. д. И это ожидаемый эффект от такого неуважительного отношения к собственным ресурсам и потребностям.

Баланс – основа жизни. Он чрезвычайно важен как в природе, как внутри человеческого организма, так и во взаимоотношениях. Желаю всем найти этот баланс и никогда не терять его.

Если вам требуется помощь записывайтесь на расстановку онлайн: skype: amt777

Структурные расстановки. Духовные расстановки. Растановки. Системно-феноменологическая психотерапия. Метод системных семейных расстановок. Системные-расстановки. Системные расстановки. Семейное консультирование и психотерапия. Системные расстановки. Метод системных семейных расстановок. Новые семейные расстановки. Системно-семейные расстановки. Расстановки по Хеллингеру. Метод семейных расстановок по Берту Хеллингеру. Новые семейные расстановки. Духовные расстановки. Семейное консультирование и психотерапия. Новые семейные расстановки.

6. Метод Берта Хеллингера. Метод расстановок. Метод семейных расстановок по Берту Хеллингеру. Системно-феноменологический подход. Организационные расстановки. Семейное консультирование и психотерапия. Расстановки по Хеллингеру. Новые семейные расстановки. Семейное консультирование и психотерапия. Системные расстановки. Духовные расстановки. Bert Hellinger. Системные перестановки. Метод семейных расстановок по Берту Хеллингеру. Растановки. Метод семейных расстановок по Берту Хеллингеру. Системно-феноменологический подход. Системно-феноменологическая психотерапия.

——
    Bert Hellinger. Духовные расстановки. Системные-расстановки. Bert Hellinger. Метод Берта Хеллингера. Растановки. Расстановки по Хеллингеру. Новые семейные расстановки. Bert Hellinger. Глубинные системные расстановки. Метод расстановок. Метод семейных расстановок по Берту Хеллингеру.

Если вам требуется помощь записывайтесь на расстановку онлайн: skype: amt777

Системно-феноменологическая психотерапия. Системные расстановки. Bert Hellinger. Расстановки по Хеллингеру. Системные перестановки. Духовные расстановки. Системные расстановки. Метод семейных расстановок по Берту Хеллингеру. Организационные расстановки. Новые семейные расстановки. Духовные расстановки. Глубинные системные расстановки. Растановки. Расстановки по Хеллингеру. Новые семейные расстановки. Bert Hellinger. Растановки. Глубинные системные расстановки.

7. Системные расстановки. Метод Берта Хеллингера. Bert Hellinger. Системно-феноменологический подход. Метод системных семейных расстановок. Структурные расстановки. Расстановки. Системные перестановки. Расстановки по Хеллингеру. Глубинные системные расстановки. Системно-феноменологический подход. Глубинные системные расстановки. Метод Берта Хеллингера. Системные-расстановки. Системные перестановки. Организационные расстановки. Организационные расстановки. Расстановки по Хеллингеру.

——
    Метод системных семейных расстановок. Системно-феноменологическая психотерапия. Глубинные системные расстановки. Системные перестановки. Организационные расстановки. Растановки. Организационные расстановки. Системно-семейные расстановки. Глубинные системные расстановки. Семейное консультирование и психотерапия. Метод Берта Хеллингера. Новые семейные расстановки.

Если вам требуется помощь записывайтесь на расстановку онлайн: skype: amt777

Метод семейных расстановок по Берту Хеллингеру. Системно-феноменологический подход. Системно-феноменологический подход. Bert Hellinger. Системно-семейные расстановки. Системно-феноменологический подход. Системно-семейные расстановки. Системные расстановки. Структурные расстановки. Системные перестановки. Духовные расстановки. Метод семейных расстановок по Берту Хеллингеру. Метод Берта Хеллингера. Системно-феноменологическая психотерапия. Метод Берта Хеллингера. Расстановки по Хеллингеру. Духовные расстановки. Духовные расстановки.

8. Great blog here! Also your website loads up fast! What web host are you using? Can I get your affiliate link to your host? I wish my web site loaded up as fast as yours lol|

9. Pingback: fnaf sex games

10. I am no longer positive the place you’re getting your information, but good topic.I must spend some time finding out much more or workingout more. Thanks for magnificent info I used to be searching for this info for my mission.

11. Hello! I know this is kind of off topic but I was wonderingif you knew where I could locate a captcha plugin for my comment form?I’m using the same blog platform as yours and I’m having difficultyfinding one? Thanks a lot!

12. My relatives all the time say that I am killing my time here at net, except I know I am getting know-how every day by reading thes pleasant articlesor reviews.

13. It is in reality a nice and useful piece ofinfo. I am happy that you simply shared this helpful info with us.Please keep us informed like this. Thank you for sharing.Here is my blog; skin products

14. Good day! Do you know if they make any plugins to help with Search Engine Optimization? I’m trying to get my blog to rank for some targeted keywords but I’m not seeing very good success. If you know of any please share. Kudos!

15. Right now it sounds like Movable Type is the top blogging platform out there right now. (from what I’ve read) Is that what you’re using on your blog?

16. Hello! I could have sworn Iíve been to your blog before but after looking at some of the posts I realized itís new to me. Anyways, Iím definitely happy I came across it and Iíll be bookmarking it and checking back frequently!

17. I am no longer positive the place you’re getting your info, but great topic.I needs to spend some time finding out much more or working out more.Thanks for great information I used to be on the lookout for this information for my mission.

18. Have you ever heard of second life (sl for short). It is essentially a game where you can do anything you want. sl is literally my second life (pun intended lol). If you would like to see more you can see these sl authors and blogs

19. Generally I don’t read article on blogs, but I would like to say that this write-up very forced me to try and do so! Your writing style has been amazed me. Thanks, very nice post.

20. Thank you for the auspicious writeup. It in fact was a amusement account it.Look advanced to more added agreeable from you! By the way, how can wecommunicate?

21. Hello there! I could have sworn Iíve been to this blog before but after going through some of the posts I realized itís new to me. Anyhow, Iím certainly pleased I stumbled upon it and Iíll be book-marking it and checking back often!

22. Do you have a spam issue on this blog; I also am a blogger, and I was curious about your situation; we have developed some nice methods and we are looking to swap solutions with others, please shoot me an email if interested.

23. Oh my goodness! a tremendous article dude. Thank you Nevertheless I’m experiencing situation with ur rss . Don’t know why Unable to subscribe to it. Is there anybody getting equivalent rss downside? Anyone who is aware of kindly respond. Thnkx

24. An intriguing discussion is definitely worth comment. I do believe that you ought to publish more on this issue, it may not be a taboo matter but usually folks don’t talk about such topics. To the next! Best wishes!!

25. Howdy! Do you know if they make any plugins to help with SEO? I’m trying to get my blog to rank for some targeted keywords but I’m not seeing very good gains. If you know of any please share. Many thanks!|

26. Adapted say of ivermectin 0.5 lotion india. ivermectin over the counter is paramount taken as a single dose with a full glass (8 ounces) of mineral water on an empty inclination (1 hour to come breakfast), unless otherwise directed by your doctor. To expropriate luminously up your infection, plagiarize this medicine exactly as directed. Your doctor may penury you to engage another administer every 3 to 12 months. Your doctor may also rule a corticosteroid (a cortisone-like pharmaceutical) for certain patients with river blindness, markedly those with stony symptoms. This is to improve lessen the sore caused by the death of the worms. If your doctor prescribes these two medicines together, it is eminent to abduct the corticosteroid along with stro-me-ctol.com. Weather them undeniably as directed about your doctor. Do not miss any doses. Dosing. The dose of this medicine force be contrastive for particular patients. Observe your doctor’s orders or the directions on the label. The following data includes at best the run-of-the-mill doses of this medicine. If your dosage is separate, do not modulation it unless your doctor tells you to do so. The amount of prescription that you clutch depends on the concentration of the medicine. Also, the number of doses you swallow each age, the time allowed between doses, and the length of nevertheless you withstand the physic depend on the medical mess with a view which you are using the medicine.

27. Very nice post. I just stumbled upon your weblog and wished to say that I have really enjoyed browsing your blog posts. After all I’ll be subscribing to your feed and I hope you write again soon!|

28. Excellent sooner circumstance a casual weeks ago. I had to note another chemist online after a unfailing chemist that thinks to be the greatest (and Australia’s cheapest chemist, which is not unchanging) refused to better when medication in their case did not confuse to the fore in the world, equitable blaming it on pharmduck.com. My noteworthy sense with this chemist was so much better. A experience compassion they don’t press carnal stores because I don’t call to be deprived of to the other dispensary again, but I can gain most items online into pieces from meds. I must necessitate them at some podium if there is a mode to talk to meaning of their doctors and if practical apprehend meds online too.

29. Hello, i believe that i noticed you visited my blog thus i came to go back the want?.I’m attempting to find issues to enhance my web site!I assume its adequate to make use of a few of your ideas!!|

30. Excellent read, I just passed this onto a friend who was doing some research on that. And he just bought me lunch because I found it for him smile So let me rephrase that: Thanks for lunch!