UTFPR define forma para que interior participe de decisões da greve

a27

Reunidos em Curitiba nos dias 10 e 11 de agosto, 15 delegados sindicais da UTFPR debateram metodologias para que os campi do interior possam participar mais ativamente do processo decisório durante a reta final da greve de 2015. A UTFPR tem ao todo 13 campi espalhados por diferentes regiões do Estado.

Inicialmente, ficou decidido que os delegados serão responsáveis por, semanalmente, remeter para as bases os debates que acontecem no comando local de greve, que se reúne toda a segunda-feira pela manhã. No mesmo dia, à tarde, os servidores das diferentes unidades devem amadurecer a discussão e reenviar o acúmulo para o representante na capital, que apresentará esse saldo nas assembleias gerais de greve, que acontecem nas manhãs de terça-feira.

Essa nova metodologia faz parte do esforço da atual diretoria do Sinditest-PR para promover a interiorização do sindicato. Mesmo assim, ela ainda não é a ideal, conforme reconhecem os próprios servidores. “Ponto Grossa, por exemplo, é aqui do lado. O litoral também. Mas não podemos exigir que o cara de Foz do Iguaçu [caso dos técnicos administrativos que trabalham na Unila, também representados pelo Sinditest-PR]esteja aqui toda a semana para tomar decisões”, admite Carlos Pegurski, da UTFPR. “O nosso desafio a longo prazo é construir uma metodologia que supere isso.”

Os dois dias de discussões também serviram para que os delegados tivessem alguns pontos da pauta específica da UTFPR esclarecidos. Com 13 campi espalhados pelo Estado, as reivindicações de algumas regiões não estavam suficientemente assimiladas por outras. É o caso, por exemplo, do adicional de fronteira, demanda dos servidores que atuam mais a oeste no Paraná, perto da divisa com outros países. “O adicional de fronteira não faz muito sentido para quem está em Curitiba, mas é importante que todos saibam do que se trata”, defende Pegurski. O benefício é um acréscimo no salário que pretende cobrir o custo de vida mais alto de quem mora em regiões fronteiriças. Por questões de segurança, nesses locais alguns serviços acabam ficando mais caros. Um exemplo é o seguro de veículos.

Pressão
Os delegados também debateram formas de pressionar a reitoria a negociar a pauta específica da UTFPR. Protocoladas há mais de 20 dias, as reivindicações ainda não têm uma resposta ou mesmo uma previsão de quando a mesa de negociação será aberta.

Na greve do ano passado, a pauta foi protocolada nos primeiros dias da paralisação. Ainda assim, os servidores só foram recebidos pelo reitor no terceiro mês. “Não dá pra esperar o que o reitor entende por razoável, porque não é razoável”, afirma Carlos Pegurski.

De acordo com Pegurski, a pauta deste ano é muito semelhante a de 2014. “À época, recebemos ‘não’ pra quase tudo. Ou seja, não é um problema de comunicação. Essa pauta é uma velha conhecida da reitoria. Estão ‘cozinhando’ a gente.”

Sandoval Matheus,
Assessoria de Comunicação do Sinditest-PR.

1. Pingback: cytotmeds.com

2. Pingback: buy prednisone 40 mg

3. Pingback: plaquenil stock prices

4. Pingback: dapoxetine available in the us

5. hey there and thank you for your information – I have definitely picked up something new from right here.
    I did however expertise several technical issues using this website, as I experienced to reload the web
    site many times previous to I could get it to load properly.
    I had been wondering if your hosting is OK? Not that I’m complaining,
    but sluggish loading instances times will often affect your placement in google and could
    damage your high-quality score if advertising and marketing with Adwords.
    Anyway I am adding this RSS to my email and can look out for much
    more of your respective interesting content. Make sure you update this again very
    soon. https://hhydroxychloroquine.com/

6. Pingback: best pharmacy prices for priligy

7. Pingback: generic albuterol hfa price

8. Pingback: t stromectol

9. Pingback: sildenafil 100mg priligy 60mg

10. I’m amazed, I have to admit. Rarely do I encounter a blog that’s equally educative and engaging,
    and without a doubt, you have hit the nail on the head.
    The issue is something too few folks are speaking intelligently about.
    I’m very happy that I stumbled across this in my hunt for
    something regarding this. https://tadalafili.com/

11. Pingback: stromectol antiparasitic price

12. Pingback: stromectol k clav

13. Холостячка 2 сезон https://bit.ly/39ioLkW Смотреть онлайн шоу Холостячка 2 сезон на СТБ.
    Пост шоу можно смотреть тут. Холостячка стб 2 сезон 1-2 серия

14. Онлайн консультация. Психолог онлайн
    Консультация и лечение психотерапевта (психолога) Психологи онлайн.
    Опытные психотерапевты и психологи.

Консультация психолога.
    Услуги психолога. Консультация у психологов.

15. Pingback: stromectol without prescription

16. Pingback: gay professor dating students

17. Pingback: gay dating and chat

18. Pingback: ivermectin for lice oral

19. Pingback: buy ivermectin online without prescription

20. Hi there, I found your blog by the use of Google while searching for a comparable subject, your web site got here up,
    it looks good. I have bookmarked it in my google bookmarks.

Hi there, simply became alert to your blog via Google,
    and found that it is really informative. I am gonna be careful
    for brussels. I’ll appreciate if you proceed this in future.
    A lot of people can be benefited out of your writing. Cheers! http://ciaalis2u.com/

21. Out-and-out say of stromectol for sale. ivermectina is best enchanted as a individual measure with a generous barometer (8 ounces) of damp on an remove inclination (1 hour in front of breakfast), unless otherwise directed by your doctor. To forbear certain up your infection, rip off this prescription bang on as directed. Your doctor may want you to engage another measure every 3 to 12 months. Your doctor may also command a corticosteroid (a cortisone-like pharmaceutical) to save indubitable patients with river blindness, mainly those with flinty symptoms. This is to improve reduce the infection caused by the death of the worms. If your doctor prescribes these two medicines together, it is eminent to take the corticosteroid along with https://stro-me-ctol.com. Weather them closely as directed close your doctor. Do not be nostalgic for any doses. Dosing. The quantity of this nostrum drive be special inasmuch as peculiar patients. Follow your doctor’s orders or the directions on the label. The following information includes at best the average doses of this medicine. If your dose is different, do not modulation it unless your doctor tells you to do so. The amount of prescription that you clutch depends on the tenacity of the medicine. Also, the few of doses you swallow each period, the time allowed between doses, and the extensively of nevertheless you withstand the physic depend on the medical mess with a view which you are using the medicine.

22. pharmduck.com – The got my moolah and not in the least received my items someone is disturbed more than 3 months and they told be it’s not there hornet’s nest and i prerequisite to talk to my resident curtailed turn on!! Don’t parallel with over to receive from them.

23. z pack antibiotic has helped me in numberless ways concluded the lifetime 30 years. Over the extent of example, components prescriptions in blister packs, giving notification on medications and enchanting measurements in behalf of occupational therapy aids like compression stockings (Anna and Lyle) and compounding medications when needed. Work doctor’s offices due to the fact that refills when allowed and deciphering instructions and doctor’s writing. They bear also been great at serving with Momentous Authorizations as a replacement for guaranteed medications. I really comprehend being proficient to phone the cane to get clarification on medications and ask in the interest of advice on drugs or throughout the disc products. If they do not take a commodity or medication needed they purposefulness ukase it in owing me. Only loathing I absolutely appreciated is the pike is up to assignation and knowledgeable with medications and alternative choices. They do not have a stab to require you into buying any particular product. Another preoccupation I like about Cloverdale Pharmasave is the retribution program in requital for purchasing items in the store. I remark the prices competitive and the bargain-priced are profitable with a wide variety of products.