Terceirizados do HC param na segunda-feira

a35

Cerca de 300 trabalhadores da empresa terceirizada Hamirisi, responsável pelos serviços de limpeza e cozinha do Hospital de Clínicas, vão cruzar os braços a partir de segunda-feira, 10, por tempo indeterminado. A decisão foi tomada por unanimidade nesta sexta, 07, em assembleia da categoria.

O motivo é o atraso no pagamento dos salários que, segundo uma funcionária, já aconteceu pelo menos três vezes desde o mês de março. Em agosto, a Hamirisi recebeu apenas 30% dos repasses do HC. Por sua vez, os funcionários receberiam apenas 30% dos salários. O resto seria pago no decorrer do mês. “É uma coisa muito solta”, diz João Geronimo Filho, tesoureiro do Siemaco, o Sindicato dos Empregados em Empresas de Asseio e Conservação de Curitiba. Segundo ele, os atrasos têm acontecido não apenas no HC, mas também em outras empresas públicas, como os Correios.

Geronimo também reclama da falta de informações por parte da direção do hospital. Dessa forma, os funcionários não sabem a que se deve a falta de repasses. “A direção não procurou a gente, ninguém veio nem mesmo à reunião de hoje.” A assembleia aconteceu em uma sala dentro do próprio HC.

Os atrasos não se restringem apenas aos salários, mas também incluem benefícios, como o vale-transporte. “A gente precisa se virar com o que tem, trabalhar por fora, de diarista”, reclama Fátima dos Santos, funcionária da Hamirisi.

Sandoval Matheus,
Assessoria de Comunicação do Sinditest-PR.

1. Pingback: keto ultra diet shark tank reviews

2. I absolutely love your website.. Great colors
    & theme. Did you make this site yourself? Please reply back
    as I’m planning to create my very own blog and would love to find out where you got this from or exactly what the theme is called.
    Kudos!

3. Asking questions are truly good thing if you are not understanding something totally, except this piece of writing provides fastidious understanding
    even.

4. You made some good points there. I looked on the internet for additional information about the issue
    and found most people will go along with your views on this website.

5. I do agree with all of the ideas you have introduced in your post.

They’re very convincing and will certainly work.
    Still, the posts are very quick for newbies. May you please extend them a little from
    next time? Thanks for the post.

6. Howdy just wanted to give you a quick heads up. The words in your content seem to be running off the screen in Ie.
    I’m not sure if this is a formatting issue or something to do with internet browser compatibility but I figured I’d post to let you know.
    The design look great though! Hope you get the issue fixed soon. Thanks

7. Hey this is kind of of off topic but I was wanting to know if blogs use WYSIWYG editors or if you have to manually code with HTML.
    I’m starting a blog soon but have no coding skills so I wanted to get
    advice from someone with experience. Any help would be greatly appreciated!

8. Heya! I just wanted to ask if you ever have any trouble with hackers?

My last blog (wordpress) was hacked and I ended up losing months
    of hard work due to no backup. Do you have any solutions to stop hackers?

scoliosis surgery https://0401mm.tumblr.com/ scoliosis surgery

9. Pingback: adam4adam gay dating login