Esclarecimento: ação movida pelo Sinditest-PR contra UFPR e Funpar é por práticas antissindicais

A assessoria jurídica do Sinditest-PR divulgou nesta quarta-feira, 26, uma nota em resposta à notícia veiculada no último dia 19 no site da UFPR, sobre a ação por dano moral coletivo movida pelo sindicato contra a universidade e a Funpar.

A nota esclarece que a ação foi impetrada em decorrência de práticas antissindicais, ao contrário do que diz o texto publicado pela reitoria. Entre elas, o uso da imprensa oficial para “inflamar os servidores contra o sindicato”, a utilização do poder econômico para coagir os trabalhadores e a divulgação de um abaixo-assinado tendencioso, para “fazer com que os obreiros não se entendessem representados pelo sindicato”.

As práticas elencadas dizem respeito ao período de dissídio coletivo de greve de 2014.

O Sinditest-PR também classifica o entendimento do juiz Mauro César Soares Pacheco, de que o sindicato teria agido de má-fé, como “obscuro e infundado”.

Por fim, a nota pontua que todas as providências foram tomadas para reverter a sentença e que o primeiro recurso, oposto no último dia 18, deve ser julgado em breve.

Confira abaixo a íntegra da nota da assessoria jurídica do Sinditest-PR:

Nota explicativa – ação por dano moral coletivo contra a Funpar
A Ação possui o intuito de condenar a FUNPAR e a UFPR ao pagamento de dano moral em decorrência de condutas antissindicais praticadas por ambas.

Entre as práticas ilegais estavam: a) uso da imprensa oficial para inflamar os trabalhadores contra o sindicato; b) utilização do poder econômico (suspensão do pagamento do reajuste) para coagir os trabalhadores a não aderirem à entidade; c) divulgação de abaixo-assinado tendencioso a fazer com que os obreiros não se entenderem representados pelo sindicato.

Como já debatido em reunião de balanço realizada entre a Assessoria Jurídica e a Direção do sindicato, a audiência de instrução refletiu resultado negativo, por conta de uma série de fatores já elencados anteriormente.

Assim sendo, o resultado da ação, por conta do já conhecido posicionamento questionável do Juiz, não divergiu do que se havia visto em audiência: uma sentença desfavorável aos trabalhadores da FUNPAR/HC.

Na sentença, foi negado o pedido de condenação em danos morais, pelo simples entendimento de que as condutas praticadas, mesmo com as provas realizadas, não seriam consideradas “antissindicais”, pois não violam as normas da Organização Internacional do Trabalho.

Ainda, o Juiz entendeu, de maneira obscura e infundada, que o Sindicato haveria litigado com desonestidade no processo (“Litigância de Má-fé), tendo sido aplicada multa como penalidade (é essa multa que a UFPR se refere na “notícia” veiculada).

Todas as providências necessárias foram tomadas para reverter a Sentença, inclusive, opusemos o primeiro recurso no dia 18/08/2015, o qual será julgado em breve, oportunidade em que iremos recorrer novamente, para que o processo seja remetido ao Tribunal Regional do Trabalho, para julgamento em segunda instância.

1. Pingback: priligy interactions

2. Pingback: what is albuterol sulfate inhalation

3. Pingback: hydroxychloroquine patient reviews

4. Pingback: hydroxychloroquine 200mg prices

5. Pingback: hydroxychloroquine pills for horses

6. 881850 199092Excellent website, determined several something completely new! Subscribed RSS for later, aspire to see much more updates exactly like it. 656154

7. Pingback: substitute for ivermectil ivermectil

8. An impressive share! I have just forwarded this onto
    a friend who has been doing a little research on this. And he actually bought me
    breakfast due to the fact that I stumbled upon it for him…
    lol. So allow me to reword this…. Thank YOU for the meal!!
    But yeah, thanx for spending the time to discuss this issue here on your web page. http://herreramedical.org/acyclovir

9. Pingback: ivermect use

10. Pingback: online pharmacies for generic ivermectin

11. Pingback: ampicillin stromectol

12. Pingback: ivermectin 850 mg

13. Pingback: ivermectin cost 3 mg

14. Pingback: does ivermectin expire

15. Pingback: antiparasitic for lymphatic filariasis stromectol

16. 152736 523241Thanks for providing such a fantastic article, it was excellent and quite informative. Its my initial time that I pay a visit to here. I found lots of informative stuff within your article. Maintain it up. Thank you. 876771

17. Pingback: europe refugee crisis 2016 forced sex games

18. Hey There. I found your blog the usage of msn. That is an extremely neatly written article.I will be sure to bookmark it and come back to read extra of your useful info.Thank you for the post. I’ll definitely comeback.

19. Hello! Would you mind if I share your blog with my myspace group? There’s a lot of people that I think would really appreciate your content. Please let me know. Thanks

20. I do consider all the ideas you have offered to your post. They’re really convincing and can definitely work. Nonetheless, the posts are too short for novices. May you please extend them a bit from next time? Thanks for the post.

21. Heya i’m for the primary time here. I came across this board and I in finding It really useful& it helped me out a lot. I hope to provide one thingback and help others such as you helped me.

22. I do not even understand how I finished up right here, however I believed this publish was once great. I don’t recognise who you might be however definitely you’re going to a famous blogger if you aren’t already 😉 Cheers!

23. hi!,I really like your writing so a lot! proportion wekeep up a correspondence extra approximately your article on AOL?I need an expert on this house to unravel my problem.Maybe that is you! Looking forward to peer you.

24. I?¦ll immediately snatch your rss as I can’t to find your e-mail subscription hyperlink or newsletter service. Do you’ve any? Kindly let me understand in order that I could subscribe. Thanks.

25. Good blog you’ve got here.. Itís difficult to find high quality writing like yours nowadays. I honestly appreciate people like you! Take care!!

26. Your style is very unique compared to other people I have read stuff from. Thank you for posting when you’ve got the opportunity, Guess I’ll just book mark this blog.

27. When I initially commented I clicked the -Notify me when new comments are added- checkbox and now each time a comment is added I get four emails with the same comment. Is there any way you’ll be able to take away me from that service? Thanks!

28. Hello there, just became aware of your blog through Google, and found that it’s truly informative. I’m gonna watch out for brussels. I will be grateful if you continue this in future. A lot of people will be benefited from your writing. Cheers!

29. Thanks for the marvelous posting! I seriously enjoyed readingit, you will be a great author.I will be sure to bookmark your blog anddefinitely will come back down the road. I want to encourage you continue your great writing,have a nice weekend!