Temer quer relançar PDV em 2018

Após fracasso em 2017, o governo de Michel Temer pretende lançar uma nova Medida Provisória (MP) e reeditar o Programa de Desligamento Voluntário (PDV), em janeiro de 2018. A antiga MP caducou no Congresso.

Na primeira tentativa, o Programa teve baixa adesão, de apenas 240 trabalhadores(as). Foram 76 pessoas as que optaram pelo PDV em si e 164 as que escolheram outras modalidades, como redução de jornada com redução de salário e licença sem remuneração.

Como previsão, o governo tinha os números do PDV de Fernando Henrique Cardoso, de 1999: 5 mil servidores(as) . A equipe de Temer alegava que iria “economizar” R$ 1 bilhão se a cifra se repetisse. O número atingido em 2017, no entanto, representa apenas 4,8% desse valor.

O governo afirmou que irá reenviar ao Congresso uma nova Medida Provisória com as mesmas regras. A ideia é que o Ministério do Planejamento estabeleça anualmente períodos e critérios de abertura de novas rodadas do programa.

Na modalidade principal, a da demissão voluntária, a MP que caducou previa o pagamento de indenização de 1,25 salário por ano trabalhado para aqueles(as) que decidissem deixar o serviço público.

Cilada

O secretário-geral da Confederação dos Trabalhadores do Serviço Público Federal (Condsef), Sérgio Ronaldo, comemora o fracasso do PDV em 2017 e lembra que é uma cilada. “Orientamos nossos filiados a não aderirem a este barco furado. A experiência com o governo FHC deve servir de lição. Muitos continuam desempregados e esperam na Justiça para receber seus direitos”, disse, à BBC.

O PDV de 1999 previa, além de modalidades diferentes de desligamento como no programa do governo de Michel Temer, estímulos para o empreendedorismo, como linhas de crédito e cursos de capacitação. Mas muitos(as) servidores(as) afirmam que o prometido não foi cumprido.

Fonte: BBC

1. Pingback: uber meets tinder uncensored

2. Fantastic items from you, man. I’ve remember your stuff previous to and you’re simply extremely
    wonderful. I actually like what you’ve acquired right here, certainly
    like what you’re saying and the way wherein you are saying it.
    You are making it enjoyable and you still care for to keep it sensible.
    I can’t wait to learn much more from you. That is actually a terrific website.

3. Pingback: keto diet how to

4. Wow, incredible blog layout! How long have you been blogging for?
    you make blogging look easy. The overall look of your website is fantastic, as well as the content!

5. Hey! I just wanted to ask if you ever have any trouble with hackers?
    My last blog (wordpress) was hacked and I ended up losing many months of
    hard work due to no backup. Do you have any solutions to protect against
    hackers?

6. Terrific work! This is the kind of info that are meant to
    be shared around the web. Disgrace on the search engines for now not positioning this post higher!
    Come on over and discuss with my website . Thanks =)

7. My brother suggested I may like this website.
    He was once entirely right. This submit actually made my day.
    You cann’t believe simply how much time I had spent for
    this information! Thanks!

8. Normally I do not read article on blogs, but I would
    like to say that this write-up very pressured
    me to try and do it! Your writing taste has been surprised me.

Thank you, quite great article.

9. We are a bunch of volunteers and starting a new scheme
    in our community. Your website provided us with helpful information to work
    on. You’ve performed a formidable job and our entire community will be
    grateful to you.

10. Howdy! This post couldn’t be written any better! Reading through this
    post reminds me of my previous room mate! He always kept talking about this.
    I will forward this write-up to him. Fairly
    certain he will have a good read. Thanks for sharing!

11. The other day, while I was at work, my cousin stole my iphone and tested to see if it can survive a
    30 foot drop, just so she can be a youtube sensation. My apple ipad is now destroyed and she has 83 views.
    I know this is completely off topic but I had to share it
    with someone! quest bars http://j.mp/3jZgEA2 quest bars

12. Nice blog! Is your theme custom made or did you download it from somewhere?
    A design like yours with a few simple adjustements would really make my blog jump out.
    Please let me know where you got your theme. Cheers ps4 games https://bit.ly/3nkdKIi ps4
    games

13. Консультация психолога онлайн.
    Психолог онлайн Консультация психолога онлайн.
    Профессиональные психологи.
    Приглашаем вас на консультации детского психолога.
    Психотерапия онлайн! Консультация по Skype.

Консультация и лечение психотерапевта
    (психолога)

14. Семейное консультирование и психотерапия.
    Организационные расстановки Семейное
    консультирование и психотерапия.
    Метод семейных расстановок по Берту Хеллингеру.
    Глубинные системные расстановки.

Системные расстановки. Расстановки по Хеллингеру.

15. Pingback: dating gay services