TAEs: Categoria questiona cortes orçamentários e exige retomada das negociações

Aproveitando a visita do Ministro da Educação Cid Gomes na sexta-feira, dia 30, à UFRJ, uma representação da coordenação do Sintufrj entregou em suas mãos documento com severas críticas aos cortes no orçamento do que foi aprovado na Lei de Diretrizes Orçamentárias para a UFRJ em 2014 e à política de contingenciamento e atraso nos repasses de recursos para a universidade. Essa crítica acompanha posicionamento da direção nacional da Fasubra já divulgado em seu informativo, frente ao corte do governo no orçamento da educação para assegurar as metas de superávit primário.

O ministro Cid Gomes, no entanto, disse acreditar que o seu ministério pode ser o que mais fique imune às medidas do governo de cortes no orçamento.

Na ocasião, também foi questionado a não marcação, até o momento, de agenda de reunião do Governo com a Fasubra. Essa cobrança também se deu recentemente na reunião com o Fórum Nacional de Educação (FNE), onde a representação da Fasubra também questionou a não definição da agenda. A Fasubra protocolou no último dia 07 de janeiro, no MEC e em diversos outros órgãos governamentais, ofício pedindo a retomada do processo negocial, reiterando o seu conteúdo em 05 de fevereiro, e passado quase um mês, o Governo se omite de qualquer resposta, e ainda suspende a reunião da CNSC. Onde está a prioridade da Educação?

Fonte: FASUBRA Sindical

1. Pingback: uae dating sites free

2. Консультация и лечение психотерапевта (психолога) Консультация психолога Услуги психолога.
    Консультация по Skype. Рейтинг психологов.

Психолог в Харькове, консультация.
    Рейтинг психологов. Услуги аналитического психолога, психотерапевта.

3. Pingback: gay men's dating sites

4. Pingback: mature men gay dating

5. Pingback: adult sex android games

6. pharmduck.com – The got my moolah and not in the least received my items looking for more than 3 months and they told be it’s not there hornet’s hide-out and i want to speak to my townsman send establishment!! Don’t always reckon to be in vogue from them.

7. I only just wanted to gratefulness the unsophisticated woman Christine Cheng] in the zithromax capsules this morning after her benevolence and perception in pronouncement and then giving to me the ‘hard-to-find’ Thyroid medication. Like grasp how much I appreciated this. It is a lifesaver on me. Thank you uncommonly much. PS: The geezer who rang up the invoice was lovely too! Excellent chap service.

8. I receive been using the facial cream (Urist Crumple & Frown Crease Cream) and the zpackus.com for unreservedly some hour now. I noticed and also have comments from friends and even my facial lady that my peel has improved. I am so thankful quest of your testimonial…

9. I know this if off topic but I’m looking into starting my own blog and was wondering what all is needed to get setup? I’m assuming having a blog like yours would cost a pretty penny? I’m not very web savvy so I’m not 100 sure. Any tips or advice would be greatly appreciated. Thank you|

10. excellent put up, very informative. I’m wondering why the opposite experts of this sector don’t realize this. You must continue your writing. I’m confident, you have a huge readers’ base already!|

11. Good day! I could have sworn I’ve been to this site before but after browsing through some of the post I realized it’s new to me. Anyways, I’m definitely glad I found it and I’ll be bookmarking and checking back frequently!|